söndag 9 augusti 2009

Madonna på Ullevi - 9 augusti 2009

Här kommer en liten rapport från förra veckans Madonna-konsert. Vi var på söndagens konsert och vädret var väl kanske inte det bästa med tanke på den störtskur som kom precis när vi gick från hotellet till konserten.

DSC00149

En taggad frugis på väg in på Ullevi. Vi hade så klart sittplatser, men även fast det regnade så såg vi fram emot konserten.

DSC00150

Ku klux klan var där för att lyssna på spektaklet... Det var många som hade köpt regnponchos och de flesta var vita.

DSC00162

Konserten i full gång. Det var grymt snyggt och producerat, lägg order producerat på minnet, och det ena numret avlöste det andra.

Ett av mina favoritnummer var en mix där Madonna hade tagit musiken från 4 minutes och sången från Vogue. Grymt bra gung tycker jag.

   DSC00159

Ännu en fantastiskt högupplöst bild som jag tagit med min mobilkamera.

Jag tyckte att konserten var på tok för producerad vilket gjorde att den kändes opersonlig och tam. Ljudet var så där på de platser vi hade (U i STU på Ullevi) och det borde ha varit fler skärmar som presenterade Madonna. Jag fick en stå-utanför-och-titta-in-på-de-andra-på-klubben-upplevelse under konserten, dvs jag kände ingen direkt närvaro plus att det var inget bra drag på läktaren där vi satt.

Madonna får 3- i betyg av mig.

DSC00169

Madonna? Nja, en stackare som råkat ut för en svensexa tvingades stå och spela trombon och gitarr iförd glad-pack.

DSC00170

Gatukonst i Götte-la-borg. Snyggt och spontant.

4 kommentarer:

  1. Det där med att det borde varit fler skärmar kan jag hålla med om, nån mer mot mitten kanske, för kan tänka mig att det var svårt att se om man satt längre bak.

    Annars tror jag era platser gjorde rätt mycket också att ni upplevde konserten som ni gjorde. För där vi satt var det mer drag, men överlag var det rätt tam publik åtminstone första halvan av konserten, men kanske berodde på Madonna själv också. Jag gillade effekterna och att den var producerad som den var :) En annan artist hade jag kanske upplevt det annorlunda. Jag skulle nog gett den 4 eller 4,5.

    Snyggt det blev i hallen förresten! Blir spännande att se när hallgolvet blir klart också. Inte dumt att lasera istället för att måla täckande. Vi funderar på täckande färg när vi ska måla resterande väggar och tak i stugan, men man kanske ska fundera på lasera också innan man bestämmer sig helt.... I ett utav sovrummen är det täckande.

    SvaraRadera
  2. Norpan: Jag kan starkt rekommendera lasyr, för resultatet blir så levande. Vi ska i och för sig täckmåla en panel som ska upp på väggarna i sovrummen, men då är det den effekten vi vill åt. Naktdelen med lasyr är att det är så attans jobbigt med att få till hela, raka och fina penseldrag (och är man som jag bara 1,60 blir det grymt jobbigt för nacken efter en stund).

    SvaraRadera
  3. Hej

    Snälla, kan inte du också göra en sådan här på din blogg. Det är så sjukt roligt. Det får den grymmaste bloggen i hela bullerbyn.

    http://www.youtube.com/watch?v=lsACbJMWm94

    //sunkan

    SvaraRadera
  4. Annisen: Hmmm, jag är ju inte så lång jag heller, 1.62 så blir nog samma för mig med målningen ;) O som du säger, viktigt att få långa fina penseldrag så det inte ser hafsigt ut! Men det verkar du ju ändå lyckts bra med för ser jättefint ut! Tack för tipsen! Det tåls att fundera över! :)

    SvaraRadera