fredag 4 januari 2008

Prut-teknik och galande tuppar

Ok, det är superviktigt att pruta. Jag menar, varför betala 32 kronor när man kan betala 30 kronor? Frugis är Dr. Fil. Kand. Senior SWAT-team/professor i ämnet och jag är en tacksam turist som tänker - Äh vafan! Betala skiten, det kostar ändå ingenting!

Undrar om man kan pruta i det verkliga livet? Egentligen prutar vi ibland som t ex då vi prutar lön inverterat (den tekniska termen är lönesamtal vilket jag skall ha då jag kommer hem), dvs min roll är att få upp lönen och chefen skall hålla den nere - X tusen, nej Y tusen... hmmm, nja Y tusen minus Z hundra, ... hmmm eller Z om jag även får det och det på köpet.

Här handlar det om att få ner de futtiga kronor saker och ting kostar till ännu mindre futtiga stålar. Det är omfattande förhandlingar om solhattar, badlakan, kramande salt- och pepparkar, kopior av superkända märkeskläder. Nåväl, det är som ni kanske märker avgörande förhandlingar som äger rum.

Vi har bytt resort nu och jämfört med vår tidigare så är D.R. Lanta natt och dag. Det är tyst, det är fint på rummet, det finns en bra pool (tips för de som reser med barn), med mera. På den förra resorten gol tuppen klockan 03.00 AM (AM = Ante Meridiem), hundarna ylade ikapp, bilarna och tuk-tukarna vrommade på vägen som låg 50 meter längre bort, mitt i natten var det några som passade på att varva upp moppen/scootern; kanske för att impa på brudar? - skönt med tanke på att vi då hade varit vakna i 36 timmar. Vi var missnöjda med den resorten och det kändes lite som om vi blivit lurade då vi kom dit.

Nu är det dags att gå och leta rätt på en Caïpirinja (drink). Klockan är 21:12 och dagen har varit het och solig.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar