fredag 11 januari 2008

Vilken födelsedag!

Idag vaknade vi tidigt och det var riktigt varmt. Vi åt en snabb frukost och gick sedan ned på stranden där vi blev upplockade av en speedboat som skulle ta oss till naturreservatet Koh Rok som ligger ca en timmes båtfärd från Koh Lanta. Vi besökte Koh Rok förra året och det är fantastiskt fint där. Stranden är helt vit och fin som mjöl. Vi snorklade massor och jag såg bl.a. en trumpetfisk, nemo-fisk (clownfish), barracuda, ... listan är lång och det var riktigt coolt att simma ned ca tio meter och simma längs bottnen en liten stund.
clip_image001
Här står jag vid ett jättestort fikusträd - helt otroligt stort och påminner om sagan om ringen enterna.
clip_image002
Min dotter ligger vid en longtail-båt och kollar på fiskar. Det var fruktansvärt varmt och hon fick ha tröjan på sig för att inte bränna sig i den starka solen. Det var ca 41 grader så vi drack en hel del vatten.
clip_image003
Väl hemma hade frugis beställt en solnedgång. Suck, ännu en ... tror att vi är uppe i ett tiotal snart. Kort därefter lurade hon iväg mig till ett ställe där jag fick fotvård. Jag tror att hon som fick mina fötter drog nitlotten eftersom att hon hyvlade och hyvlade medans hennes kollega som tog hand om frugis fötter mera pillade lite här och putsade lite där.
clip_image004
Jag och frugis då vi åt på resortens restaurang (D.R. Lanta Bay Resort). Restaurangen har mycket bra mat och Korean Style Barbeque är en av våra favoriter. Maten serveras med en slags salsa och soppa och äts tillsammans med ris.
clip_image005
Personalen grillade kyckling och biff och serverade oss vid bordet där vi satt på stranden. Underbart gott! Vi avslutade måltiden med en smaskig glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar