torsdag 4 juni 2009

Lite bilder på vår närmaste granne - månen

IMG_4697

Jag har länge intresserat mig för foto och i julas köpte jag mig en lite bättre kamera jämfört med den lille rackaren (Pentax Optio S6) som följt med oss precis överallt. Den nya kameran är en s.k. instegskamera, dvs ett par miljoner gånger bättre än den jag hade tidigare eftersom att det är en systemkamera. I samma veva som jag köpte kameran fick jag tag på ett bra objektiv som fungerar lite som en kikare. Den nya kameran är en Canon EOS 1000D med ett par extra objektiv och den tar fina bilder. Det som är dåligt jämfört med den andra kameran är att den nya är mycket större och otympligare.

7 kommentarer:

  1. Du vet att det är "fett bögigt" att plåta så mycket som du gör..
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Förresten...jag trodde H var vår närmsta granne och honom hoppas jag inte att du ligger och plåtar med superobjektiv om kvällarna ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, men jag gillar ju att plåta. Hmmm, undrar hur kidsen kom på det?

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag skippar att plåta H med superobjektiv. Så snygg är han inte...

    SvaraRadera
  5. Men! Vi vill se Mr H med superobjektiv...Vi vill se Mr H med superobjektiv!!! ;)

    SvaraRadera
  6. Mr H kan väl jämställas med farbror Speedo som jag hörde nämnas tidigare.

    SvaraRadera
  7. Vem är frarbror Speedo då? :)Vi har en granne vi kallar badbrallan! :)

    SvaraRadera