torsdag 4 juni 2009

Tillökning i familjen - CLEO

IMG_4986

Efter många stunder av djupa funderingar har jag/vi kommit fram till att det äntligen känns rätt att skaffa en hund. Jag har inte velat skaffa mig/oss en hund utan att veta att jag/vi skulle ha haft möjlighet till att ta hand om den på ett bra sätt.

Nu kommer det inte att vara något större problem eftersom att barnen är tillräckligt stora för att ta en del av ansvaret plus att båda jag och frugan är både aktiva och kommer att ta del av ansvaret.

IMG_5022

Vår hund heter Cleo och är en av valparna från den tredje kullen av Cleos mamma, därav namnet som måste börja på C.

Cleo är en Jack Russel Terrier och hon föddes vecka 16. Till en början hette Cleo "Cara Mia", men min dotten som har spelat Nintendogs i alla dess former hittad   e snabbt på namnet Cleo.

Den 14:e juni kommer hon hem till oss och vi har redan börjat förbereda hennes ankomst genom att köpa det som kommer att behövas för att hon skall få det bra.

4 kommentarer:

  1. Det är väl klart att hon kommer att få det bra!
    Den lilla damen är så efterlängtad och kommer att bli så omhändertagen så det är inte sant.
    Jag längtar redan tills hon blir större så vi kan ta med henne på löprundor och långa turer i skogen och på fjället. Men först...valpmys!!

    SvaraRadera
  2. Men grattis. Det var jättekul.. Mysigt med en hund att gosa med när alla andra är borta. Hon kan säkert komma över till grannen vid hundvaktsbehov. :)

    SvaraRadera
  3. En sån liten sötnos! :) Vi har också fått en hund i familjen, men hemma hos pappa och Kicki i form av en Bernen sennen :) Det är mysigt med hund! Kommer ihåg diskussionen kring hund när du jobbade på Leanback ;) Men en Jack Russel kommer ni få fullt upp i alla fall det är ett som är säkert :)

    SvaraRadera
  4. Det blir till att gå på valpkurs och det finns ju kurser för att t ex lära hunden leta svamp - kantarellsök.

    SvaraRadera