söndag 7 juni 2009

På cykeltur i Västmanland ...

Det har blivit en del cyklande inför den stundande Vätternrundan som äger rum nästa helg och här kommer några bilder jag tog längs vägen under gårdagen.

DSC01329

Totalt vart det 150 km, dvs halva Vätternrundan, och det var en bra tur vi tog jag och frugis. Vädret var växlande som vanligt och det kom några droppar i trakterna kring Sala.

DSC01326

Först tog vi oss från Erikslund till Irsta via Anundshög. Frugis hade cyklat denna väg tidigare och visste vart vi skulle ta vägen.

DSC01327

Efter Irsta tog vi oss förbi Kungsåra och sedan över E18 vidare förbi Nykvarn och sedan till Orresta.

DSC01331

Jag såg en rolig brevlåda längs vägen. Tror att det var i trakterna kring Fjärdhundra. Vi gjorde en liten smygvisit i Upplands Län under vår lilla tripp.

DSC01328

Första tecknet på att vi närmar oss Sala då vi cyklade på riksväg 70.

DSC01330

Äntligen framme, tror att det var kring 92 km. Vi stannade på en mack och åt en macka, dricka, bulle och choklad!!! 

DSC01332

Salbohed - här bor det bönder... eller?

DSC01333

På väg genom Sätrabrunn gick det bra och jag tror att vi snittade på ca 35 km/h.

DSC01334

Haraker blåste vi igenom på noll-komma-swisch!

DSC01335

Skultuna - metropolen alla vill till! Här bodde jag under två år då min mor drev brukshotellet och Skultunabadets servering.   

När vi passerat Skultuna tog vi oss via Rönnby vidare till stan via Biskopsängen och målet var att ta oss till Kraftvärmeverket eftersom att vi bestämt oss för att det skulle stå mer än 150 km på hastighetsmätarna. Efter det vart det hem till gården där vi tog det lugnt med grillad mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar